Negavatt annab taas noorte roheideedele särtsu!
Alates tänasest, 1. veebruarist kuni 21. veebruarini saavad taas kõik 18-30-aastased noored esitada ideid Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) roheideede konkursile Negavatt. Kümme parimat meeskonda läbivad sisuka koolitusprogrammi ja saavad 1000 eurot arendusraha, et jahtida juuni alguses idee elluviimiseks mõeldud konkursi 10 000-eurost peaauhinda.
„Keskkonna- ja kliimateemad on tähelepanu all kogu maailmas ning rohepöörde eesmärkide saavutamiseks on oluline laiema kaasatuse kasv ning uued sisukad lahendused. Siinjuures ei saa kindlasti ära unustada noori ja nende soovi keskkonnateemadesse panustada,“ sõnab KIKi juhataja Andrus Treier. „On näha, et noortel ideedest puudu ei tule ning tahe maailma paremaks muuta on olemas. Seepärast korraldamegi Negavati konkurssi, et pakkuda noortele hüppelauda oma idee testimiseks ja valideerimiseks. Parimatest parimad saavad ka stardikapitali, kuid vähemoluline pole kogemuste pagas, mis konkursilt kaasa tuleb ning annab loodetavasti edaspidiseks julgust ja tahet keskkonnateemadega tegeleda,“ lisab Treier.
Negavati projektijuht Anni Raie sõnab, et ootame konkursile kõiksuguseid ideid, mis aitavad säästa ressursse ja hoida meie keskkonda. „Negavatile esitatav idee ei pea olema ainult keeruline insenertehniline lahendus, vaid võib olla midagi, mis aitab kaasa näiteks mõne kogukonna keskkonnasõbralikumaks muutmiseks. Ootame konkursile nii tooteid, teenuseid, kampaaniad kui ka algatusi, mis võivad julgesti olla alles algusjärgus või lausa mõttetasandil, sest Negavati idee ongi seda üheskoos teiste meeskondade, koolitajate ja mentoritega kasvatama hakata,“ selgitab Raie.
Pärast ideede esitamise tähtaega, milleks on 21. veebruar (esita oma idee SIIN!), valivad KIKi ja Keskkonnaministeeriumi töötajad välja 15 parimat ideed. Kõiki edasipääsenuid ootab 20.-21. märtsil ees seminar, kus koolitajate ja ekspertide käe all ideed juba reaalsemaks vormuvad. Seejärel valib konkursi žürii välja kuni 10 parimat, kes saavad 1000 eurot oma idee testimiseks, läbivad põhjaliku koolitusprogrammi ning jätkavad teed 8. juunil toimuva superfinaali suunas. Parim meeskond saab 10 000-eurose peavõidu idee elluviimiseks. Teisele kohale on ette nähtud 5000 ja kolmandale 3000 eurot. Lisaks annavad auhindu välja konkursi partnerid.
KIKi ja Keskkonnaministeeriumi koostöös sündinud konkursile on seitsme eelmise hooaja jooksul laekunud kokku 366 ideed, mida on KIK toetatud kokku 222 000 euroga. Näiteks on konkursilt tuule tiibadesse saanud võtmehoidjaks kokkuvolditavaid ja korduskasutatavaid poekotte tegev Poko ning Tartus Aparaaditehases asuv Paranduskelder. Tartu Ülikoolis on läbi viidud kraanivee joomise kampaania, samuti on loodud eelkõige festivalidel kasutatav korduskasutatavate topside pesumasin Circup. Oma projektidega lähevad jõudsasti edasi Eesti esimest taimset piima tootev Eimu, tarku pakendikonteinereid arendav Clevering ning keskkonnasõbralikke hambapesutooteid pakkuv Münt.
Konkursi toetajad on Eesti Pandipakend ning Paulig Estonia. Konkursi partnerite ridadesse kuuluvad Rimi Eesti Foods, Ülemiste City, Tehnopol Startup Inkubaator, Luminor, Admiral Markets, Riigi Kaitseinvesteeringute Keskus ning konkursid Prototron ja Ajujaht.